FAQ

Treść umowy jest inna dla osoby prywatnej/konsumenta i inna dla przedsiębiorcy. Jej zapisy różnią się także ze względu na okres obowiązywania. W zależności od Twoich preferencji możemy podpisać umowę na czas nieokreślony z miesięcznym okresem wypowiedzenia lub umowę na czas określony z konkretną datą zakończenia, bez możliwości wypowiedzenia.
Minimalny okres najmu wynosi 1 miesiąc.

Okres wypowiedzenia w przypadku umowy na czas nieokreślony wynosi 1 miesiąc ze skutkiem na
koniec miesiąca kalendarzowego, następującego po miesiącu, w którym złożone zostało
wypowiedzenie.
   Przykład: Niezależnie czy umowa została wypowiedziana 1-go czy 31-go stycznia, będzie ona
obowiązywała do końca lutego.
Jeżeli w trakcie trwającego okresu wypowiedzenia, opróżnisz kontener, a w tym czasie pojawi
się nowy klient, zaproponujemy Ci rozwiązanie umowy za porozumieniem stron bez zachowania
okresu wypowiedzenia. Oddamy Ci również pieniądze, tak abyś zapłacił tylko za okres, w którym
faktycznie korzystałaś/eś z kontenera w trakcie wypowiedzenia.

Oczywiście. Każdy może wynająć kontener. Wystawiamy faktury VAT zarówno dla osób prywatnych
jak i firm. Różnica polega na tym, że osoba prywatna nie ma możliwości rozliczenia faktury. Jednak
podobnie jak firmy, musi zapłacić kwotę netto plus 23% VAT.

Oczywiście. Pomimo najniższych cen na lokalnym rynku i wielu dodatków do usługi i tak oferujemy rabaty. Jeżeli zapłacisz za pół roku z góry to zapłacisz średniomiesięcznie 450zł netto zamiast 499zł netto. W przypadku płatności za rok z góry średniomiesięczna opłata wynosi 400zł netto.
Na początku każdego miesiąca wysyłamy Ci mailem fakturę z terminem płatności do 10-tego. Fakturę opłacasz przelewem. Jeśli wolisz gotówką, to nie ma problemu. Posiadamy kasę fiskalną. Musisz nas o tym poinformować. Wtedy wystawiamy fakturę „zapłacono gotówką” oraz paragon i spotykamy się na placu, żeby się rozliczyć.
Tak, każdy klient musi posiadać swoją kłódkę, żeby zamknąć kontener. Nie mamy dostępu do kontenera w trakcie trwania najmu.
Bramę wjazdową na plac otwierasz telefonem. Przy podpisaniu umowy najmu dodajemy Twój numer do sterownika bramy i podajemy Ci numer na jaki masz dzwonić, żeby ją otworzyć. Po jednym sygnale brama otwiera się, a połączenie rozłącza. Brama zamyka się automatycznie. Możesz podać więcej numerów, które mają otwierać bramę. Nie musisz stać pod bramą by ją otworzyć. Możesz to zrobić z dowolnego miejsca na Ziemi, w którym masz zasięg.
Jeżeli zapomnisz o terminowej płatności – przypomnimy Ci o tym. Jeżeli opóźnienia będą rażące i nagminne, wtedy zablokujemy Ci dostęp do placu do czasu uregulowania należności. W przypadkach skrajnych wypowiadamy umowę i prosimy o opróżnienie kontenera zgodnie z zapisami umowy.
Naszym zdaniem tak. Jeszcze nigdy nie doszło do żadnego incydentu na naszym placu. Klienci czują się tu bezpiecznie. Teren jest ogrodzony, oświetlony. Drzwi każdego kontenera są monitorowane 24/7, a nagrania przechowywane na naszych serwerach przez minimum 21 dni. Dostęp na plac mają tylko osoby upoważnione. Ponadto ubezpieczyliśmy zawartość każdego kontenera do kwoty 100.000 zł.
Możesz przebywać na terenie placu tyle ile chcesz. Jeżeli korzystasz z kontenera, możesz zaparkować obok samochód i wykonywać wszystkie czynności związane z obsługą Twojego magazynu. Oczywiście w taki sposób, aby nie ograniczać korzystania innym klientom. Nie możesz zostawiać na placu swoich pojazdów, kiedy Cię tu nie ma, a wszystkie Twoje przedmioty, po zakończonej pracy musisz schować do kontenera. Nie możesz swoją pracą ograniczać ciągów komunikacyjnych.
Wszystko, poza tym: – towary łatwo psujące się lub narażone na zepsucie – towary, których wymogi przechowywania regulują odrębne przepisy – materiały niebezpieczne, szkodliwe, łatwopalne, toksyczne, żrące – broń i amunicja – zwierzęta – rzeczy skradzione lub w inny sposób pochodzące z przestępstwa – rzeczy zakazane przez prawo, w tym środki odurzające
Kontener nie jest w żaden sposób zaizolowany. Jego konstrukcja jest stalowa w związku z czym zimą panuje w nim temperatura zbliżona do zewnętrznej, a latem jest w nim nieco cieplej niż na zewnątrz.
W momencie przekazania kontenera klientowi kontener jest suchy. Wilgoć dostanie się do kontenera, jeżeli wprowadzisz do środka mokre, wilgotne przedmioty, np. mokre palety. Może się to również stać, kiedy pozostawisz kontener otwarty na bardzo długi czas w dni o wysokiej wilgotności powietrza. Wilgoć pojawi się wtedy w postaci skroplonej pary wodnej na suficie.
Tak, w dowolnym momencie możesz podać numery do obsługi bramy, które chcesz dodać lub usunąć.
Tak, przy podpisaniu umowy pobieramy kaucję zwrotną w gotówce. Stanowi ona zabezpieczenie na poczet niezapłaconych należności oraz usunięcia z kontenera przedmiotów pozostawionych po zakończeniu najmu.
W naszej ofercie posiadamy przede wszystkim kontenery 20to i 40to stopowe zarówno nowe, jak i używane.
Na samym początku musisz określić swoje potrzeby i wymagania odnośnie kontenera oraz sposobu dostawy. Jak już to ustalimy, przedstawimy Ci kompleksową ofertę z transportem i rozładunkiem, tak abyś znał koszt całkowity. Cena samego kontenera może być bardzo atrakcyjna, ale jeśli znajduje się on w miejscu oddalonym o kilkaset kilometrów od miejsca dostarczenia, to koszty transportu sprawią, że oferta, mimo taniego kontenera, nie będzie atrakcyjna. Dlatego dobieramy kontener tak, aby spełniał Twoje oczekiwania oraz był jak najtańszy w ujęciu kompleksowym kontener+transport. Wyboru możesz dokonać na naszym placu albo na podstawie zdjęć kontenera. Zdjęcia nigdy nie są poglądowe. Zawsze dotyczą konkretnej jednostki. Gwarantujemy, że przyjedzie do Ciebie kontener, który wybrałaś/eś w oparciu o przedstawione Ci zdjęcia. Abyś mogła/mógł dokonać zakupu wystawimy Ci proformę z prefiksem kontenera. Po zaksięgowaniu środków/wysłaniu potwierdzenia przelewu wystawiamy fakturę vat oraz zlecamy transport. W przeciągu kilku dni przedstawimy Ci propozycję terminu dostawy. W przypadku akceptacji – realizujemy transport. Jeżeli do rozładunku wzywasz dźwig we własnym zakresie, my gwarantujemy przyjazd auta z kontenerem 30min przed dźwigiem, tak żeby nie narażać Cię na koszty związane z postojem dźwigu.
Jeżeli kontener znajduje się na naszym placu w Poznaniu, to oczywiście  Często jednak kupujemy kontenery na terminalach, w innych miastach. Nie na wszystkie z nich mogą wchodzić osoby postronne, w tym potencjalni klienci. Jeżeli jest taka możliwość, to oczywiście zaawizujemy Twoją wizytę na terminalu i będziesz mogła/mógł obejrzeć kontener na żywo (o ile nie jest składowany wysoko). Możemy też pokazać Ci zdjęcia konkretnych jednostek przed zakupem. W naszej ocenie jest to wystarczające do podjęcia decyzji.
Tak. Nie sprzedajemy kontenerów bez faktury VAT.
Każdy kontener, który sprzedajemy przechodzi wcześniej odprawę celną. Na naszym placu znajduje się miejsce uznane do odpraw celnych kontenerów.
Po dokonaniu zakupu wysyłamy na terminal auto, na które zostanie załadowany kontener. W zależności od tego, czy zamówiłaś/eś kontener z rozładunkiem czy bez, to transport ten będzie wyglądał inaczej. Jeżeli chcesz, żebyśmy tylko dostarczyli kontener, a Ty zorganizujesz jego rozładunek, np. dźwigiem, wtedy przyjedzie do Ciebie, tzw. „platforma”. Czyli ciągnik siodłowy z płaską naczepą, na której będzie stał kontener załadowany wcześniej na terminalu. Jest to najtańsza forma transportu, którą zlecamy do spedycji. Jeżeli życzysz sobie, abyśmy zorganizowali transport kontenera wraz z rozładunkiem, wtedy wysyłamy do ciebie ciągnik siodłowy, który oprócz naczepy wyposażony jest w specjalny dźwig, tzw. HDS. Jest to rozwiązanie droższe, stosowane raczej przy transporcie kontenera na bliższe odległości lub w przypadku, gdy w miejscu dostarczenia nie ma możliwości zamówienia dźwigu.
Cena kontenera morskiego zależy głównie od typu, stanu i miejsca stacjonowania. Kontenery co do zasady najtańsze są w miastach, w których najczęściej zostawiają je zagraniczni dostawcy. Ze względu na logistykę i położenie są to: Małaszewicze, Warszawa, Łódź oraz Trójmiasto. Tam kontenery są najtańsze. Oczywiście są one również dostępne na terminalach w wielu innych miejscach, natomiast ich cena będzie tam wyższa. Przybliżona cena nowego kontenera 40HC to mniej więcej 12000-13000zł, cena używanego kontenera 40HC w stanie CargoWorthy to 6000-7000 zł. Natomiast cena kontenera 40HC w stanie IICL to 8000-10000 zł (w zależności od stanu i rocznika). Ceny są dynamiczne i często się zmieniają w zależności od dostępności kontenerów, cen frachtu oraz kursu dolara.
Przede wszystkim na stan kontenera. W przypadku kontenerów używanych zwróć uwagę na ilość ognisk korozji, wgniecenia na dachu (będzie się tam zbierała woda), stan podłogi oraz – jeśli masz możliwość – na łatwość otwierania drzwi. Wystrzegaj się sprzedawców przedstawiających zdjęcia poglądowe, a już w szczególności takich, którzy pokazują na ogłoszeniu taniego, używanego kontenera, zdjęcie pięknej, nowej jednostki. Dowiedz się, czy sprzedawca zorganizuje transport i rozładunek oraz czy kontener jest po odprawie celnej. Możesz poprosić o przedstawienie dokumentu potwierdzającego zakończoną odprawę celną. Zwróć uwagę na opinię sprzedawcy oraz zweryfikuj jego firmę.
Po zaksięgowaniu płatności zlecamy transport. W ciągu ok. 3 dni otrzymujemy propozycję terminu dostawy. Taki termin zazwyczaj nie przekracza 7 dni. Można stwierdzić, że standardowa dostawa to ok. 7 dni. Szybka to ok. 3 dni, a wydłużona to ok.10dni.
Kontener jedzie do Ciebie z naszej bazy HDSem i tam jest rozładowany. Po zakończeniu najmu musimy go odebrać i zawieźć z powrotem do nas. W związku z tym za transport zapłacisz dwukrotnie.
Wynajmujemy przede wszystkim kontenery 20’DV i 40’HC. Na życzenie możemy zorganizować inny typ kontenera.
Podłoże pod posadowienie kontenera powinno być tak przygotowane, aby kontener w żadnym miejscu nie stykał się z gruntem i tak aby zapewniony był swobodny przepływ powietrza pod kontenerem. Zazwyczaj wystarczą 4 bloczki fundamentowe. Jeśli podłoże jest twarde i płaskie (np.: asfalt, beton, kostka brukowa), wtedy można postawić kontener bezpośrednio na takie podłoże.
Minimalny okres najmu wynosi 1 miesiąc.